Thursday, 15 September 2011

LaWak HaRi iNi

boring sorang2 dalam bilik,aku p la meninjau bilik jiran..masuk je dgr diorang2 ni ketawa t'bahak2 mcm nk mampos pn ada,bila aku tnya je,drg ckap"lawak la lawak" hmpir tak boleh bckap da,mata suma sepet2 dgn hmpir suma gigi2 kuning kelihatan....haaaaahaha..kalian pn sama2 la jgk m'perlihatkn gigi kuning dgn baca lawak kat bawah ni..

p/s: klu mo0d tak brapa ok jgn bace,nti jd tak lawak..rosak blog akue..^_^
<!-- more -->
Dialog
semah ngan maimon tgh b'sembang2 dalam henp0n blackberi mereka
semah: m0n,ko dpat tak kad rya aku?
maimon:alah,tade la semah
semah:ish,camane ko tak dapat plak?
maimon:ko tak boh setem kot?
semah:aku buboh la
maimon:ko tak tau alamat aku kot
semah:ceh,mcm aku tak tau umah ko
maimon:posmen tak anta lg kot
semah:owh mgkin aku tak anta lg kot...
^_^

peri-peri..bahase..
1) kerana nila setitik,habis rosak baju si semah
2) sehari selembar benang,lama2 habis benang
3) cubit peha kanan,peha kiri tak terasa pun
4) harimau mati meninggalkn belang,manusia mati meninggal dunia
5) harapkan pagar,pagar tak boleh harap
5) kecil2 cili padi,kecil lagi biji cili
6) dimana tumpahnye kuah klu tak ke bawah
7) sape yang makan nangka,dia yg dpat biji nangka
8) jika kail panjang sejengkal beli le yg panjang sikit kalau nak mengail dilaut.(beli le pukat tunda lagi baik )
9) hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri,lebih baik kalau hari tak hujan
10) sebab pulut santan binasa, sebab mulut habis pulut.
11) lembu punya susu cap teko dpt nama
12) sambil menyelam tengok kapal selam
13) kalah jadi abu, menang jadi arang, seri jadi abu bakar
14) biar putih tulang jangan kuning gigi.
15) sepandai2 tupai melompat, akhirnya tak dpt masuk olimpik juga

hah,ni kat blog org lain pn ada jgk,klu nk byk2 cri sendiri,yg ni tuk hibur2 ati aje..klu ada yg menarik boleh la kongsi kat ruangan komen 2..salamat po!!..

No comments:

Post a Comment

Comment Back!
Grab a Graphic from pYzam.com


Popular Posts-->anDa mungKin juGa berMinat

There was an error in this gadget